Nem segít be tovább a politikai kampányokba a Facebook
A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
Ha a reklámköltés versenyszám lenne, Donald Trump kerülne ki belőle győztesen, az amerikai elnök vezeti ugyanis a politikai hirdetésekre költők névsorát a Facebookon.
Nagyjából 3000 olyan hirdetést adtak fel az oroszok a 2016-os amerikai elnökválasztási kampány ideje alatt, amivel kényes kérdsekben akartak feszültséget kelteni a társadalomban. Ijesztő a precizitás, amivel dolgoztak. Hillary Clinton a sátán, éljen a fegyverviselési jog.
Eddig csak a Facebookról lehetett tudni, hogy ott elhelyezett hirdetésekkel próbálták az oroszok befolyásolni az amerikai elnökválasztást, de most már ez a Google és az Instagram kapcsán is kiderült.
Mint kiderült, oroszok által fizetett facebookos hirdetésekkel korábban az amerikai elnökválasztást is befolyásolni akarták, a közösségi oldal ezért most mindent megtesz, hogy elkerülje a hasonló eseteket.
Minden eddig ismert jel szerint oroszországi felhasználók csaknem százezer dollárt, nagyjából 25 millió forintnyi pénzt költöttek a Facebookon, érzékeny társadalmi és politikai témákat érintő hirdetésekre – derítette ki a vállalat most befejeződött vizsgálata.
A szakmai szervezetnek megvan a véleménye az utóbbi idők politikai hirdetéseiről, de a Soros arcképével dolgozó kampány az első, amelynek ügyében tucatnyi panasz érkezett hozzájuk. Íme az álláspontjuk.
Az idei választási kampányok körüli megválaszolatlan kérdések egyike, hogy vajon szabad-e a villanyoszlopokra plakátolni, hiszen ezt korábban – a közúti közlekedési törvényben – megtiltották. A miniszter szerint a választási plakát nem kereskedelmi hirdetés, így szerinte igen, de azt javasolja, azért inkább kérdezzék meg a választási irodát is.