Kiment a Facebook egyik embere egy indiai felhasználóhoz, mert politikai témában írt az oldalra
Ha igaz, amiről az egyik legnagyobb indiai lap ír, a Facebook nemrég személyesen ellenőrizte le egyik felhasználóját.
Ha igaz, amiről az egyik legnagyobb indiai lap ír, a Facebook nemrég személyesen ellenőrizte le egyik felhasználóját.
A Facebook nem szeretné, ha a közelgő EP-választások során megismétlődne a jól ismert Cambridge Analytica-botrány, ezért több dolgot is megváltoztatnak a politikai hirdetéseknél. Nagyobb átláthatóságot és jóval kevesebb titkolózást ígérnek.
Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban már tavaly bevezette új, a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályzatát a Facebook, most pedig több más ország mellett az Európai Unió területére is kiterjesztik az átláthatóságot biztosító rendszert.
A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
Ha a reklámköltés versenyszám lenne, Donald Trump kerülne ki belőle győztesen, az amerikai elnök vezeti ugyanis a politikai hirdetésekre költők névsorát a Facebookon.
Nagyjából 3000 olyan hirdetést adtak fel az oroszok a 2016-os amerikai elnökválasztási kampány ideje alatt, amivel kényes kérdsekben akartak feszültséget kelteni a társadalomban. Ijesztő a precizitás, amivel dolgoztak. Hillary Clinton a sátán, éljen a fegyverviselési jog.
A Facebookon átláthatóvá akarják tenni a politikai hirdetéseket, ezért azok megrendelőit minden reklámnál jeleznék, és ez csak egyike azon lépéseknek, amelyek akadályozhatják az orosz propagandát, amely a Facebookon (is) lebukott az elmúlt hetekben.
Eddig csak a Facebookról lehetett tudni, hogy ott elhelyezett hirdetésekkel próbálták az oroszok befolyásolni az amerikai elnökválasztást, de most már ez a Google és az Instagram kapcsán is kiderült.
Mint kiderült, oroszok által fizetett facebookos hirdetésekkel korábban az amerikai elnökválasztást is befolyásolni akarták, a közösségi oldal ezért most mindent megtesz, hogy elkerülje a hasonló eseteket.
Minden eddig ismert jel szerint oroszországi felhasználók csaknem százezer dollárt, nagyjából 25 millió forintnyi pénzt költöttek a Facebookon, érzékeny társadalmi és politikai témákat érintő hirdetésekre – derítette ki a vállalat most befejeződött vizsgálata.
A szakmai szervezetnek megvan a véleménye az utóbbi idők politikai hirdetéseiről, de a Soros arcképével dolgozó kampány az első, amelynek ügyében tucatnyi panasz érkezett hozzájuk. Íme az álláspontjuk.
Az előzetes tervekkel ellentétben nem vetítette le szombaton az iszlámellenes nézeteiről ismert Geert Wilders holland populista politikus Mohamed prófétát ábrázoló karikatúrákat is tartalmazó televíziós politikai hirdetését a holland közszolgálati televízió (NPO), hanem ehelyett a Wilders vezette szélsőjobboldali Szabadságpárt egy régi videofelvételét sugározta.
Hiába a kormány a megrendelő, a "Magyarország jobban teljesít" szlogenű hirdetések politikai reklámnak minősülnek, így a Tv2 törvényt sértett azok leadásával - mondta ki a Kúria. A legfőbb bírói fórum igazat adott két ellenzéki politikusnak, és elvi jelentőséggel mondta ki: nem a hirdetés megrendelője, hanem annak tartalma számít. A Tv2 szerint ők nem vizsgálták a hirdetés tartalmát, csak leadták, amit a kormány kért. A kormány felhagy a szlogen használatával.
Nem adnak ingyen reklámidőt a kereskedelmi csatornák a pártoknak, így a köztévé maradhat a kampány egyetlen elektronikus médiuma. Akárcsak 2010-ben, idén is elmarad a miniszterelnök-jelöltek tévévitája.
A Fidesz plakáttiltó intézkedése olyan, mintha még a mérkőzés előtt, az öltőzőben eltörné ellenfele lábát – mondta Veres Gábor, a szocialisták újonc szóvivője.
Politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé az országgyűlési választást megelőző - február 15-én kezdődő - kampányidőszakban, amely előzőleg megküldte a hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ). A kiadóknak erre - a választási eljárási törvény szerint - a választás kitűzését követően 5 munkanapjuk van.
Az idei választási kampányok körüli megválaszolatlan kérdések egyike, hogy vajon szabad-e a villanyoszlopokra plakátolni, hiszen ezt korábban – a közúti közlekedési törvényben – megtiltották. A miniszter szerint a választási plakát nem kereskedelmi hirdetés, így szerinte igen, de azt javasolja, azért inkább kérdezzék meg a választási irodát is.
Tanácstalanul állnak a kereskedelmi tévék az új kampányszabályozás előtt. Bár a politikai reklámokból korábban sem származott túl nagy bevétel, az új szabályok szerint ingyen kellene odaadniuk a pártoknak a legfőbb értéküket, a reklámidejüket – már ha úgy döntenek, hogy beszállnak a kampányba. Az ingyenes hirdetésekkel a kormánypártok állítólag olcsóbbá akarták tenni a kampányt, pedig a legtöbb pénzt nem is a tévéknél költötték el.
Magyarország számára elfogadható az Európai Bizottság azon javaslata, hogy a kereskedelmi elektronikus médiában is lehessen politikai kampányhirdetést közölni, amennyiben azt ingyenesen teszik - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken Brüsszelben, az EU-csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján.
Az amerikai elnökválasztási kampány apropóján a Massachusetts Institute of Technology két volt diákja olyan alkalmazást fejlesztett, amely megpróbálja a felhasználó elé tárni a politikai hirdetések igazságtartalmát.